حجاب در قرآن
نوشته شده توسط : سعید بیداد

مفهوم و ابعاد حجاب در قرآن
حجاب در لغت به معناي مانع، پرده و پوشش آمده است. استعمال اين کلمه، بيش‎تر به معني پرده است. اين کلمه از آن جهت مفهوم پوشش مي‎دهد که پرده، وسيله‎ي پوشش است، ولي هر پوششي حجاب نيست؛ بلکه آن پوششي حجاب ناميده مي‎شود که از طريق پشت پرده واقع شدن صورت ‎گيرد.
حجاب، به معناي پوشش اسلامي بانوان، داراي دو بُعد ايجابي و سلبي است. بُعد ايجابي آن، وجوب پوشش بدن و بُعد سلبي آن، حرام بودن خودنمايي به نامحرم است؛ و اين دو بُعد بايد در کنار يکديگر باشد تا حجاب اسلامي محقق شود؛ گاهي ممکن است بُعد اول باشد، ولي بُعد دوم نباشد، در اين صورت نمي‎توان گفت که حجاب اسلامي محقق شده است.
اگر به معناي عام، هر نوع پوشش و مانع از وصول به گناه را حجاب بناميم، حجاب مي‎تواند اقسام و انواع متفاوتي داشته باشد. يک نوع آن حجاب ذهني، فکري و روحي است؛ مثلاً اعتقاد به معارف اسلامي، مانند توحيد و نبوت، از مصاديق حجاب ذهني، فکري و روحي صحيح است که مي‎تواند از لغزش‎ها و گناه‎هاي روحي و فکري، مثل کفر و شرک جلوگيري نمايد.
علاوه بر اين، در قرآن از انواع ديگر حجاب که در رفتار خارجي انسان تجلي مي‎کند، نام برده شده است؛ مثل حجاب و پوشش در نگاه که مردان و زنان در مواجهه با نامحرم به آن توصيه شده‎اند.

هدف و فلسفه حجاب
هدف اصلي تشريع احکام در اسلام، قرب به خداوند است که به وسيله‌ي تزکيه‌ي نفس و تقوا به دست مي‎آيد:

إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقاکُمْ (حجرات؛13) بزرگوار و با افتخارترين شما نزد خدا با تقواترين شماست.

-=هُوَ الَّذِي بَعَثَ فِي الْأُمِّيِّينَ رَسُولاً مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِهِ وَ يُزَکِّيهِمْ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الْحِکْمَةَ وَ إِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُبِينٍ؛
اوست خدايي که ميان عرب امّي (قومي که خواندن و نوشتن هم نمي‎دانستند) پيغمبري بزرگوار از همان قوم برانگيخت، تا بر آنان وحي خدا را تلاوت کند و آنها را (از لوث جهل و اخلاق زشت) پاک سازد و کتاب سماوي و حکمت الهي بياموزد؛ با آن که پيش از اين، همه در ورطه‌ي جهالت و گمراهي بودند.=-
از قرآن کريم استفاده مي‎شود که هدف از تشريع حکم الهي، وجوب حجاب اسلامي، دست‌يابي به تزکيه‌ي نفس، طهارت، عفت و پاکدامني است. آياتي هم‎چون:

قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ ذلِکَ أَزْکى لَهُمْ؛ اي رسول ما مردان مؤمن را بگو تا چشم‎ها از نگاه ناروا بپوشند و فروج و اندامشان را محفوظ دارند، که اين بر پاکيزگي جسم و جان ايشان اصلح است.

 

حجاب چشم
قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30) اي رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.


قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31) اي رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.


حجاب در گفتار
نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب گفتاري زنان در مقابل نامحرم است:

فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32) پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگوييد؛ مبادا آن که دلش بيمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.


حجاب رفتاري
نوع ديگر حجاب و پوشش قرآني، حجاب رفتاري زنان در مقابل نامحرم است. به زنان دستور داده شده است به گونه‎اي راه نروند که با نشان دادن زينت‎هاي خود باعث جلب توجه نامحرم شوند

وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ(نور؛31) و آن طور پاي به زمين نزنند که خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود.

از مجموع مباحث طرح شده به روشني استفاده مي‎شود که مراد از حجاب اسلامي، پوشش و حريم قايل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحاي مختلف رفتار، مثل نحوه‌ي پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
بنابراين، حجاب و پوشش زن نيز به منزله‌ي يک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حريم ناموس ديگران را دارند. همين مفهوم منع و امتناع در ريشه‌ي لغوي عفت نيز وجود دارد؛

حجاب و عفت
دو واژه‌ي «حجاب» و «عفت» در اصل معناي منع و امتناع مشترک‎اند. تفاوتي که بين منع و بازداري حجاب و عفت است، تفاوت بين ظاهر و باطن است؛ يعني منع و بازداري در حجاب مربوط به ظاهر است، ولي منع و بازداري در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ چون عفت يک حالت دروني است، ولي با توجه به اين که تأثير ظاهر بر باطن و تأثير باطن بر ظاهر، يکي از ويژگي‌هاي عمومي انسان است؛ بنابراين، بين حجاب و پوشش ظاهري و عفت و بازداري باطني انسان، تأثير و تأثّر متقابل است؛ بدين ترتيب که هرچه حجاب و پوشش ظاهري بيش‌تر و بهتر باشد، اين نوع حجاب در تقويت و پرورش روحيه‌ي باطني و دروني عفت، تأثير بيش‌تري دارد؛ و بالعکس هر چه عفت دروني و باطني بيش‌تر باشد باعث حجاب و پوشش ظاهري بيش‌تر و بهتر در مواجهه با نامحرم مي‎گردد.

حجاب زنان سالمند
قرآن مجيد به شکل ظريفي به اين تأثير و تأثّر اشاره فرموده است. نخست به زنان سالمند اجازه مي‎دهد که بدون قصد تبرّج و خودنمايي، لباس‎هاي رويي خود، مثل چادر را در مقابل نامحرم بردارند، ولي در نهايت مي‎گويد: اگر عفت بورزند، يعني حتي لباس‎هايي مثل چادر را نيز بر ندارند، بهتر است.

وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتِي لا يَرْجُونَ نِکاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ.(نور؛60)

علاوه بر رابطه‌ي قبل، بين پوشش ظاهري و عفت باطني، رابطه‌ي علامت و صاحب علامت نيز هست؛ به اين معنا که مقدار حجاب ظاهري، نشانه‎اي از مرحله‌ي خاصي از عفت باطني صاحب حجاب است. البته اين مطلب به اين معنا نيست که هر زني که حجاب و پوشش ظاهري داشت، لزوماً از همه‌ي مراتب عفت و پاکدامني نيز برخوردار است.

آيا حجاب مانع همه بزهکاري هاي اجتماعي است؟
با توجه به همين نکته، پاسخ اين اشکال و شبهه‌ي افرادي که براي ناکارآمد جلوه دادن حجاب و پوشش ظاهري، تخلفات بعضي از زنان با حجاب را بهانه قرار مي‎دهند آشکار مي‎گردد؛ زيرا مشکل اين عده از زنان، ضعف در حجاب باطني و فقدان ايمان و اعتقاد قوي به آثار مثبت حجاب و پوشش ظاهري است و قبلاً گذشت که حجاب اسلامي ابعادي گسترده دارد و يکي از مهم‌ترين و اساسي‏ترين ابعاد آن، حجاب دروني و باطني و ذهني است که فرد را در مواجهه با گناه و فساد، از عقايد و ايمان راسخ دروني برخوردار مي‌کند؛ و اساساً اين حجاب ذهني و عقيدتي، به منزله‎ي سنگ بناي ديگر حجاب‎ها، از جمله حجاب و پوشش ظاهري است؛ زيرا افکار و عقايد انسان، شکل دهنده‌ي رفتارهاي اوست.
البته، همان‎گونه که حجاب و پوشش ظاهري، لزوماً به معناي برخورداري از همه‌ي مراتب عفاف نيست، عفاف بدون رعايت پوشش ظاهري نيز قابل تصور نيست. نمي‎توان زن يا مردي را که عريان يا نيمه عريان در انظار عمومي ظاهر مي‎شود عفيف دانست؛ زيرا گفتيم که پوشش ظاهري يکي از علامت‎ها و نشانه‎هاي عفاف است، و بين مقدار عفاف و حجاب، رابطه‌ي تأثير و تأثّر متقابل وجود دارد. بعضي نيز رابطه‌ي عفاف و حجاب را از نوع رابطه‌ي ريشه و ميوه دانسته‌اند؛ با اين تعبير که حجاب، ميوه‌ي عفاف، و عفاف، ريشه‌ي حجاب است. برخي افراد ممکن است حجاب ظاهري داشته باشند، ولي عفاف و طهارت باطني را در خويش ايجاد نکرده باشند. اين حجاب، تنها پوسته‌ و ظاهري است. از سوي ديگر، افرادي ادعاي عفاف کرده و با تعابيري، مثل «من قلب پاک دارم، خدا با قلب‌ها کار دارد»، خود را سرگرم مي‌کنند؛ چنين انسان‎هايي بايد در قاموس انديشه‌ي خود اين نکته‌ي اساسي را بنگارند که درون پاک، بيروني پاک مي‌پروراند و هرگز قلب پاک، موجب بارور شدن ميوه‌ي ناپاکِ بي‌حجابي نخواهد شد.
 




:: موضوعات مرتبط: حجاب و عفاف , ,
:: بازدید از این مطلب : 1287
|
امتیاز مطلب : 211
|
تعداد امتیازدهندگان : 67
|
مجموع امتیاز : 67
تاریخ انتشار : 12 دی 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
سايت ذي طوي در تاریخ : 1392/6/15/5 - - گفته است :
با سلام

پايگاه جامع تبليغ \" ذي طوي \" براي دومين سال اقدام به برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي حجاب و عفاف با جوايز ارزنده نموده



است شما هم مي توانيد يکي از شرکت کننده گان در اين مسابقه باشيد در صورت تمايل به شرکت در مسابقه لطفا از طريق آدرس



زير اقدام فرمائيد

**************

ادرس :

http://zitova.ir/index.aspx?siteid=68&siteid=68&pageid=1 381

/weblog/file/img/m.jpg
سايت ذي طوي در تاریخ : 1392/6/9/6 - - گفته است :
با سلام
پايگاه جامع تبليغ " ذي طوي " براي دومين سال اقدام به برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي حجاب و عفاف با جوايز ارزنده نموده است شما هم مي توانيد يکي از شرکت کننده گان در اين مسابقه باشيد در صورت تمايل به شرکت در مسابقه لطفا از طريق آدرس زير اقدام فرمائيد
**************


/weblog/file/img/m.jpg
سايت ذي طوي در تاریخ : 1392/6/6/3 - - گفته است :



با سلام


پايگاه جامع تبليغ \\\" ذي طوي \\\" براي دومين سال اقدام به برگزاري مسابقه وبلاگ نويسي حجاب و عفاف با جوايز ارزنده نموده است شما هم مي توانيد يکي از شرکت کننده گان در اين مسابقه باشيد در صورت تمايل به شرکت در مسابقه لطفا از طريق آدرس زير اقدام فرمائيد


**************

/weblog/file/img/m.jpg
حجت اله عرفانیان در تاریخ : 1392/3/13/fpn1368 - - گفته است :
این تهمت نیست یک واقعیت است در باب هدایا برای خلیفه در کتب صحیح مسلم و بخاری عمر بارها به یاران خود فرموده چرا برای ما گوسفند میآورید من چلپاسه را بیشتردوست میدارم بجای گوسفند برایم چلپاسه بیاورید بیشتر دوست میدارم به ابجد قرآنی چلپاسه غذای شیاطین است که به ابجد ابوبکر و عمر 49 مارمولک چلپاسه 49اگر مارمولک و چلپاسه غصب خلافت نمیکردند جهان اسلام به سوی ایدز و تباهی پیش نمیرفت ابوبکردوسال نشده در خلافت از دنیا رفت و به دستور ایشان عمر ده سال بعد از دنیا رفت ایدز 22 عمر 22 لواط 22 باعث مرض این دو خلیفه وهابی بوده و به ابجد کبیر چلپاسه 96منهای ابجد سه خلیفه کن 96-74 = 22 عمر چلپاسه خور بوده است به همه عزیزان عرض میکنم که خسر الدنیا و آخره نشوند خیانتی ابجدش هم 27 ابجد ابوبکر سوره مورچه27 میباشد ابوبکر و عمر رضی یوال هم مرتکب این عمل هر روز میشدند 27 زنا زاده 27 خیانتی 27هم ابجد ابوبکر 27 عمره 27 شیطانه 27 ایدزه 27 لواطه 27دروغه 27 مقصره27 هذیانه 27یا ابجد 22 فرقی نمیکنه ابابکر 22 عمر 22هذیان 22 شیطان 22 خیانته 22 ایدز 22 لواط22 دروغ 22 مقصر 22 هذیانابوبکر و عمر و عثمان مثل آمریکا و اسرائیل به ملت خودشون هم رحم نکنند و بکشند برن جلو همینطور کشور کشایی کنند مثل خر لگد بزنند ۲۲با لگد زن ۲۲ عمر۲۲ ابابکر ۲۲ مقصر ۲۲جاطلبا 22 دروغ ۲۲ تنفر ۲۲ انزجار ۲۲ کید ۲۲ تکبر ۲۲ خردجال ۲۲ آمرکا ۲۲ جنگ طلب ۲۲ بنامردا ۲۲ شیطان ۲۲ ابابکر ۲۲ عمر ۲۲ مقصر ۲۲ دروغ ۲۲ ان اکرمکم عندالله اتقاکم 93+17 رکعت نماز=110 زاده محراب شهید محراب علیست تاریخ الطبري: روى عن النبي( ص) ياعلي انت وشيعتك هم الفائزون تف به روی هر کسی نادان بوود هم طرفدار ابوبکرو عمر عثمان بوود قال رسوالله یاعلی انت و شيعتك هم الفائزون هم به ابجد صغیر و به ابجد کبیر شیعه اهل نجات است پیامبر فرمود بعد از من دین اسلام 74 فرقه توسط سه خارج از دین ابجد سه نفر آنها 74 میباشد ابوبکر 27 عمر 22 عثمان 25= 74 فرقه فقط یک فرقه اهل نجات است به ابجد قرآن فرقه 385 شیعه 385 به ابجد صغیر فرقه 25 شیعه 25کعبه 25 به فرموده رسول خدا شیعیان علی فقط رستگارندو 73 فرقه به دوزخ خواهند رفت به امید خدا امید وار نباشند سرورو مولای ما تنها علیست جانشینش مرد حق قائم یلیست امیر المؤمنین درکعبه دوشش کسی غیر از علی نیست گفت در کعبه محمد اینچینین نیست جز حیدر امیرالمومنین زاده محراب کعبه این علیست در غدیر خم هم روی دستانه نبی ست به وبلاگ وهابی ها که سر میزنی مثل مغز ابوبکر و عمر خالیه خجالتم خوب چیزیه
به برادران و خواهران گوشزد میکنم بلای آسمانی سونامی ایدز در راه است به جوانان عزیز سفارش میکنم فقط با یک دختر خوب برای همیشه به عنوان همسر ازدواج کنید و بدانید سونامی ایدز در راه است و گرفتار این مرض بی حیا نشوید زنا عمر را کوتا میکند ائمه ما درست میگویند زنا عمر را کوتاه میکند در خلافت ابوبکر دوسال نشده از دنیا رفت و عمر هم ده سال بد از دنیا رفت ایدز و لواط ابجد شیطان است هر کسی گرفتارش شود بیچاره میشود هوس را فراموش و حواستان را جمع کنید که شیطان شما را مثل حضرت آدم گولتان نزند زن با زن که فرق ندارد مرد با مرد که فرق ندارد ابجدنامشان هم یکیست مواظب ایدز و سونامی آن باشیدخدا یکی زن یکی راه یکی عشق یکی به عمر گفتند اگر آب نباشد برای وضوء فرموده نماز نخوانید اگر آب نبود ایشان تیمم هم بلد نبوده اند وقت

/weblog/file/img/m.jpg
حجت اله عرفانیان در تاریخ : 1390/11/18/2 - - گفته است :
علی به ابجد 26 است از کلمه امام حق26 میپرسیم به ابجد امام حق کیست میگوید 26 علی هم 26 طلاء هم 26 راه حق 26 راه حق 26 حق انتخاب 26 امام جن انس 26 قلب اسلام 26 راه حق 26 بنام علی 26 میباشد 26 دامادی 26 امام حق 26ارباب جن انس 26 انتخاب راه26 امام خرد 26 خلف حق26 اخلاص الناس26 عشق حم 26 امام جن و انس 26 پرچم حم 26 علی 26 اهل اخلاص 26 راه حق26 سید حق 26 انتخاب عشق 26 امام خرد 26 عشق نرگس 26 مهدی 25 کعبه 25 عدالت 25 تقواء 25 شیعه 25 جمیل 25 یاسین 25 سوره یاسین 25 القمر25 امیر 25 دریاب 25 الحمد 25 کربلاء 25 الدین 25 ره نرگس 25 لاحوت25 وووو جیگرت 25 طلاء 26 بنام علی و جانشین برومندش قائم آل محمد است ولی بنام آن سه خلیفه بیش از سی اسم اعظم همانند حکم وارد شدن در خانه میباشد ولی اگر کلید نداشته باشی حکم داری ولی کلید نداری این کلید نزد خداست و او باید اراده کند و مجوز کلید را صادر کند و قفل شکسه یا باز شود قفل شکن قفل بازکن فقط خداست صرف اینکه نام اسم اعظم که هفت کلمه میباشد بدانی تا مجوز بناشد عمل نخواهد کرد داستن آن به تنهایی التماس و دوعا کردن است بس ولی مجوزش از سوی خدای رحمن است که بتوانی غیب شوی و در حرم حسین سر بخاک قدم صاحب الامر که مجوز او نباشد بیچاره ای اسم حیوان آمده که عبارتند از شیطان 24 عمر هم 24 وهابی24کودن (گاو خر الاغ )دوزخی بی تقواء رخلود24تله خاک24خاک سیه24 دردسر24 لعنت24 کافری24 رجیم 27 بی تقواء27 کافری 27 وهابیه بی کار مقعد کرگدنه شیطانه رجیم عمر و ابوبکر رجیم است همه بنام سه خلیفه 24و 27و 29 آمده به روح رسولخدا قسم حق با علی و جانشینش عمر 24 وهابی 24 خر سیاه(مورچه نمل ) فیله مرکبه کره خر خنزیر کرگدنه خر سیاهه افعی 29 نهمین سوره قرآن عنکبوت بنام عثمان به ابجد اسمش آمده که بزودی حتی 60 نام حیوان را اعلام میکنیم انشاءالله این برای سه روز اول بوده تا سه نشه بازی نشه بازم فکر میکنید حق با شماست شیطان به ابجد 24 عمر24 وهابی 24 ابوبکر 27 رجیم هم 27 شیطان رجیم عمر و ابوبکر است خدا را شکر که خدا هم دهنشونو صاف کرده اگر این حرف را به ما میزدند که شیطان بع ابجد 24 عمر هم 24 واقعا از خجالت میمردیم حالا که اینطوری شده بلند اشهد ان لاله الا الله و اشهدو ان محمد رسوالله و اشهدو ان علی ولی الله و ابوبکر= رکب وبا به ابجد خداوندی بهترین و طلایی ترین جملات مختص علی و مهدی صاحب الزمان میباشد از کلمه( امام حق) میپرسیم به ابجد( امام حق) کیست میگویدامام حق به ابجد 26 علی هم 26 طلاء هم 26 راه حق 26 راه حق 26 حق انتخاب 26 اخلاص الناس26 عشق حم 26 امام جن و انس 26 پرچم حم 26 علی 26 اهل اخلاص 26 راه حق26 سید حق 26 انتخاب عشق 26 امام خرد 26 عشق نرگس 26 مهدی 25 کعبه 25 عدالت 25 تقواء 25 شیعه 25 جمیل 25 یاسین 25 سوره یاسین 25 القمر25 امیر 25 دریاب 25 الحمد 25 کربلاء 25 الدین 25 ره نرگس 25 لاحوت25 وووو جیگرت 25 طلاء 26 بنام علی و جانشین برومندش قائم آل محمد است ولی بنام آن سه خلیفه بیش از سی اسم حیوان آمده که عبارتند از شیطان 24 عمر هم 24 وهابی24کودن (گاو خر الاغ )دوزخی بی تقواء رخلود تله خاک خاک سیه دردسر لعنت کافری رجیم بی تقواء کافری وهابیه بی کار مقعد کرگدنه شیطانه رجیم عمر و ابوبکر رجیم است همه بنام سه خلیفه 24و 27و 29 آمده به روح رسولخدا قسم حق با علی و جانشینش قائم آل محمد استو بنام سه خلیفه هر چی اسم بد بوده آمده من خجالت کشیدم اگر معنای کلمه ای را نفهمیدید برعکس بخانید میفهمید ابوبکر = رکب وبا رخلود خر سیاه(مورچه نمل ) فیله مرکبه کره خر خنزیر کرگدنه خر سیاهه افعی 29 نهمین سوره قرآن عنکبوت بنام عثمان به ابجد اسمش آمده که بزودی حتی 60 نام حیوان را اعلام میکنیم انشاءالله این برای سه روز اول بوده تا سه نشه بازی نشه بازم فکر میکنید حق با شماست شیطان به ابجد 24 عمر هم 24 ابوبکر 27 رجیم هم 27 شیطان رجیم عمر و ابوبکر است خدا را شکر که خدا هم دهنشونو صاف کرده اگر این حرف را به ما میزدند که شیطان بع ابجد 24 عمر هم 24 واقعا از خجالت میمردیم حالا که اینطوری شده بلند اشهد ان لاله الا الله و اشهدو ان محمد رسوالله و اشهدو ان علی ولی الله و ابوبکر=رکب وبا جیگر همه آنهایی که حق را میپذیرند طلاء 26 علی 26 راه حق 26 حق انتخاب 26 تمام عیدها بنام علیست 26 علی در سیزده رجب بدنیا آمده سیزده هم به ابجد میشود 26 و نوزدهم رمضان در محراب نماز به شهادت رسید نوزده هم به ابجد میشود 26 متحیرم چه نامم شه ملک لا فتا را علی در کعبه چون آمد بدنیا شکاف کعبه میگوید همین را بی اذن علی قدم مزن بر محراب هم زاده محرابو شهید محراب علیست جانشین بر حق علی شه عالم قائم آل محمدی(عج) سر حلقه عالمو پنج تنی علی (ع) بنازم من امیرالمومنین مولاء علی را همبن آئینه روی نبی را که هر دو میشوند قائم به والله به ابجد والله 25 ضرب 5در 5 =25 گل روی قائم آل محمد 25 شیعه 25 کعبه 25 عدالت 25 تقواء25 علی در سیزده رجب متولد شد سیزده به ابجد هم ۲۶میشود بنام علی و تمام عیدهاست علی۲۶ +مهدی ۸۴ به ابجد صغیر و کبیر ۲۶+84=110 قلب دو عالم قائم آل محمد ماه دو عالم علیست ضربت خوردن مولاء در (نوزده ) ماه رمضان نوزده هم به ابجد ۲۶ میشود در عالم دو بیست وجود دارد که به ابجد ( بیست دو ) میشود به ابجد ۲۶ تمام عیدها 26 و نام علی هم ۲۶ است عدد یازده تا بیست به ابجد 98+ 12 امام = 110نام علی به ابجد کبیرقمر به ابجد کبیر 340+ نام25مهدی =۳۶5 روز سال قمر به ابجد کبیر 340+ نام26 علی =۳۶۶ روز سال خداوند سال را بخاطر گل روی 5 تن آل عباء خانواده رسولخدا و نوه هایش 12 امام و جمعا" 14 معصوم سال را خدا 365 روز قرار داد 5 تن ضربده 5 =25 و 12 ضربدره 12=144و 14 معصوم ضربدره 14 =196 196+144+25=365 روز سال به ابجد ضرب 5 ضربدره5=25 گل روی دوازدهمین سوره قرآن یوسف زهراء یوسف کنعان پادشاه مصر بود و یوسف زهراء پادشاه عالمین مهدی صاحب الزمان میباشد واي به دلي كه محبت علي (ع)و 14 معصوم در دلش نباشد خاک سیه به ابجد 24 تله خاک هم 24 عمر هم 24 شیطان هم 24 برادران سني خدا قران محمد ميگويد علي به ابجد 26 طلا هم 26 شما به تبعيت علماي بي عملتان ميگوييد عمر 24 شیطان هم 24 رجیم هم 27 ابوبکر هم 27برويد در قرآن تدبر كنيد اكثريت شرط بر حقي نيست چون قران ميگويد اكثرهم لا يعقلون از خدا بترسيد علي امام شما نيز هست علي مظلوم يا علي يكبار بگوييد علي به شما نظر ميكند شيعه يعني چون علي مولا مدد شيعه يعني فاطمه بنت اسد شیعه یعنی این شکاف کعبه بین کن توسل بر امام متقین زادگاه شیر حق مولا مدد زادگاه این علی ابن ابیطالب بوود و خدا را هم بیشتر میشناسه تمام عیدها به ابجد بنام مولاست 13 رجب در کعبه بدنیا آمده عدد سیزده هم به ابجد میشه 26 نوزدهم رمضان شب قدر ضربت خورده نوزده هم میشه به ابجد میشود 26 کلمه راه حق هم به ابجد 26 بنام علیست دوازده امام شیعه کلمه حق هم به ابجد 12 میشود و کلمه انتخاب هم به ابجد 12 میشود کلمه تف هم 12 که روی24 شیطان 24 عمر 24این معجره نیس

/weblog/file/img/m.jpg
حجت اله عرفانیان در تاریخ : 1390/11/18/2 - - گفته است :
بنازم مهدی صاحب الزمان را شهنشاه زمینو آسمان را پناهو ملجع مستضعفان را شهنشاه زمینو آسمان را بنازم قامت زیبای او را که چون کوه دماوند است به والله سلامی به بزرگی کوه دماوند و اورست بروی قائم آل محمد بفرست محمد مصطفا مزدا اهورا تجلی کرده چون روح علی را شود روزی نمایان ماه پنهان در آید همچو خورشیدی نمایان قسم به خورشید ولایت علی قسم به ستاره آسمان قائم آل محمدی راه حق گوید به ابجد سروری سرور مشکل کشاء مولاء علی بر شکاف کعبه ات کردم نظر این شکاف کعبه میگوید که تو مشکل گشایی یا علی سروری یو سیدی سالار دینی بر همه عالم یقینی یا علی سروری که آسمانو زمین بنام توست من چه گویم از خداوندش بپرس صاحب جنت علی والله بوود هر که باشد با علی هم با خداست کعبه به ابجد 97+13 رجب تولد مولاء =110 نامت 110 یا علی حقا پلیس عالمی بنازم مهدی صاحب الزمان را امامو سور پیغمبران را علی دوش نبی بتها شکسته ولی تاج علی مولاء نشسته عید به ابجد 84 است و حضرت مهدی هم به ابجد صغیر و کبیر 84 است عید اسلام گل روی قائم آل محمد است 84 +هر عیدی شود میشود 110و صدوده به ابجد میشه 25 گل روی قائم آل محمد 25 ضرب 5 در 5 =25 و 14کنگره نور آسمان زمین گل سر سبد پنج تنی صاحب 12 کرسی در عرش بین بر قد سرو روی ماهش هزاران آفرین این جمله به ابجد 96 زاده محراب شهید محراب علیست 96+14 معصوم =110 و این جمله به ابجد نماینده خدا علی میشود 65 و شصت پنج به ابجد میشه 17 رکعت نماز در پنج وقت بنام پنج تن در پنج وقت یک و وقتی در کعبه به دنیا آمد دو وقتی علی جای پیامبر خفت سه و با فاطمه ازدواج کرد و 4درب خیبر را از جا کند در حالی که ابومکر و عمر پا به فرار گذاشتند و 5 در روز غدیر خم نور حق پیدا شد وز جهاز اشتران منبری بر پا شد بگرفت محمد چو علی را سر دست سوگند به ذات حق که حق پیدا شد با هر تپشی که در دله آگاه است یک نغمه لا اله الا الله است تو حیدو نبوتو امامت هر سه در گفتن یک علی ولی الله است شمس به ابجد کبیر 400 – منهای ابوبکر و عمر و عثمان یعنی 400- ابومکر27و- رمع 24و- عثمان 29= 320+ علی 26+ 25 مهدی (عج) =361+5 تن آل عباء =366 روز سال و نجم به ابجد 93+17 رکعت نماز =110 نام علی به ابجد کبیر ستاره به ابجد کبیر 666تقسیم بر 2 = 333 + 26 نام علی 359+6 سطح کعبه به نام الله محمد علی فاطمه حسن و حسین =365 روز سال انشاءالله به ابجد 34 میشود عدد پیروزیست و کمک خواست از خدا به ابجد خدا میشه 5 انس هم میشه 5 +5 =10 ده انگشت داری به دست این نشانه لا اله الا الله است یک دست الله و برعکس علیست انگشت شصت و شهادت عین علیست پنجه مشگل گشای آن ولیست 5 انگشت داری به دست این نشانه 5 تن است 14 بندانگشت داری به دست این نشانه 14 معصوم شیعه است 5 انگشت داری به دست این نشانه 5 تن است قلب را خدا شبیه 5 آفرید که ز 5 تن جدا نشید قطره قطره خونم میدهد گواه نیست بهتر ز 5 تنه آل عباء میتپد 72 بار در دقیقه قلبت به عشق حسین با فشار 12 ضربدره 5 =60 دقیقه و ثانیه و ساعت روز و شب ماه سال هم میگوید حق با علیست 12 ضربدره 6 سطح کعبه به نام الله محمد علی فاطمه حسن و حسین 12 ضربدره 6 سطح کعبه =72 =72 شهید کربلاءبه ابجد کبیرقمر به ابجد کبیر 340+ نام25مهدی =365 روز سال قمر به ابجد کبیر 340+ نام26 علی =۳۶۶ روز سال خداوند سال را بخاطر گل روی 5 تن آل عباء خانواده رسولخدا و نوه هایش 12 امام و جمعا" 14 معصوم سال را خدا 365 روز قرار داد 5 تن ضربده 5 =25 و 12 ضربدره 12=144و 14 معصوم ضربدره 14 =196 +144+25=365 روز سال به ابجد ضرب 5 ضربدره5=25 گل روی دوازدهمین امام شیعه که خداوند ثانیه و ساعت را هم بخاطر او 12 ساعت قرار داد 12 امام ضربدر 5 تن = 60 ثانیه و دقیقه و ساعت هم به حقانیت امامان شیعه اعتراف میکند سوره دوازدهم 12 دهم قرآن یوسف زهراء یوسف کنعان پادشاه مصر بود و یوسف زهراء پادشاه عالمین مهدی صاحب الزمان میباشد امام شهید شهید هم ۱۹ رمضان کسی که در شب قدر ۱۹ رمضان به شهادت میرسد14 معصوم14+ شهید ۱۴+۱۹=۳۳ خلفاء به ابجد میشود ۳۳ خلیفه خدا علیست پس امام واقعی شهید خلفاء فقط و فقط علیست بقیه غاصب و نماینده مردم کوته فکر بودند خودتان به ابجد حساب کنید امام ۱۴و شهید ۱۹ علی هم در شب قدر ۱۹ رمضان به شهادت رسید خلفاء هم ۳۳یعنیّ ۱۴+۱۹=۳۳ امام شهید خلفاء علیست باز هم علی علی علی ذکرت دواء یادت شفا به ابجد دواء ۲۱ رمضان شهادت علی و و شفاء ۱۹ ضربت خوردن علی ذکرت دواء و یادت شفاء ۲۱+۱۹=۴۰ چله نشینه کائنات مولاء تو بودی بوتراب به ابجد عشق علی میشود 40 و خدای کعیه هم میشه 40 مسجد کوفه 40به ابجد بوتراب ۲۳ + 40=۶۳ سال سن علی و پیامبر 63 سنگ به سه شیطان میزنیم در حج پنج انگشت باز کن و انگشت شهادت را ببند خوانده میشود ۶۳سال سن پیامبر و علی (ع)63 یعنی بیاخ حق با سه تن نیست این گفته ها هر کدام یه بیاخ برای وهابی ها دارد هر هر عیدی به ابجد۱۱۰ میشود۱۱۰ وهابی بیاخ تمام عیدهابه ابجد میشود ۱۱۰ و ۱۱۰تا بیاخ به وهابی ها یعنی کلمه عید میشود ۸۴+26 هم نام هم عیدهاست و هم نام علی مرد طلایی شیعه علی و قائم آل محمد (عج) میباشند که تماعیدها و طلا ها و حتی نقره و برنز را درو کردند وقتی علی میشه طلاء26 پس برای دشمنان خاک سیاه و تله خاک برای شیطان گذاشتند شیطان به ابجد 24 عمر هم 24فیل هم 24 کرگدن24 مرکب 24 واي به دلي كه محبت علي (ع)و 14 معصوم در دلش نباشد این نام محمد است علی میبینی چون وصی مصطفا این مرتضا مولاء علیست تنها به علی تو مصطفا میبینی آئینه روی محمد علیست نام محمد شکسته بنویس عکس نام محمد علیست این نام محمد است علی میبینی تنها به علی تو مصطفا میبینی آئینه روی محمد علیست نام محمد شکسته بنویس عکس نام محمد علیست این نام محمد است علی میبینی چون وصی مصطفا این مرتضا مولا’ علیست رمز باء بسم الله رحمن رحیم کعبه گوید دوش احمد این علیست بت شکن تنها به والله این ولیست این نبیو این ولی روح خدا شد تجلی هم بروی مرتضایو مصطفا بر جمال قائم آل محمدی صلوات هر چه دارد این نبی دارد علی آئینه روی محمد علیست عشق کوثر روح نبی ست بنازم من امیرالمومنین حیدر علی را همین آئینه روی نبی را هر چه دارد این نبی دارد علی عشو جانش کوثر است مولاء علی علی از کیمیای عشق بتر علی شرح الم نشرح لک صدر علی عشقو علی شورو علی شوق علی حید علی کوثر علی نور میان کوچه های شهر ظلمت علی از وهمو از پندارها دور علی ای مظهر یکتا پرستی به دوش آن نبی بتها شکستی علی ای زاده محراب کعبه به دوشه مصطفا بتها شکستی علی گنجینه سره الهی در این عالم تو در حکم قضایی علی را گر نداری بی نمازی وضو هر گز نگیری بی ولایت علی را گر نداری آب بازیست به ابجد راه حق 26 بنام علیست قلب اسلام هم به ابجد میشود 26 قلب کعبه فرزند کعبه زاده کعبه و شههید محراب علیست بی اذن علی قدم مز بر محراب هم زاده محرابو شهید محراب علیست به ابجد از کلمه انتخاب امام بپرسیم امام کیست و چه کسی ر


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: